Aj aj aj!

Pratade med mamma för någon dag sen om att jag hade ont...
Och de första hon sa var: Var uppmärksam på vart de gör ont!
Så jag blev skitnervös och så sa hon de brukar vara början till foglossning...
De va verkligen inte de jag ville höra!
Ime hon själv fick de när hon väntade min lillasyster så kan hon ju förklara sina symptomer, så jag har något att jämnföra med...
Kollade även lite på internet och hittade en sida där de stog om tecken på foglossning..
Tyvärr hittade jag några likheter :(  har gjort dom kursiva...

Hur känns foglossning?


De vanligaste, mest karakteristiska tecknen på foglossning är:

  • smärta i korsryggen med utstrålning mot skinkorna, ibland ner på baksidan av låren
  • smärta över blygdbenet och ner i ljumskar och lår
  • smärta vid belastande, asymmetriska benrörelser som snabb promenad eller gång i trappor
  • smärta vid andra aktiviteter som promenad, långvarigt stående eller när man reser sig upp från sittande

Hittat på: http://www.growingpeople.se/templates/Page.aspx?id=3497

Inte alls kul :(


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0