Lördag!

Idag blev det till att gå upp tidigt och göra sig ordning för att följa
med Mamma och Ulf ut och skjuta. Måste erkänna att jag tyckte de vart sjukt kul!
Och de var ju inte precis de lättaste jag har gjort, skjuta på en flygande lerduva...
måste bara säga att jag vart ju bättre än vad jag trodde jag skulle vara och min älskling vart bättre än mig:)
men samtidigt har ju inte han skjutit luftgevär, så de vart ju lättare för han.
Och nu tänker ni säkert, hur kan de vara lättare om man inte har skjutit innan, jo för om man har skjutit luftgevär så är man van vid att sikta, vilket jag gjorde ungefär hela tiden, förutom i slutet när jag kom in i de.
Rätt roligt, för i slutet så var de några gubbar som satt och kollade,
och på dom sex första skotten träffade jag inte en enda, men sen helt plötsligt träffade jag fem i rad,
och då hade en av gubbarna gått fram till Ulf och sagt: -Nu har hon hittat de!
Mycket kul och få höra måste jag säga:)
Fast när jag väl kom in i de så hade vi slut på skott och skulle bege oss hemåt...
Men jag kan ju säga att de vart inte sista gången jag gjorde de!

Nu ska jag in i duschen och göra mig klar för kalaset ikväll!!

PussHeej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0