ÄNTLIGEN!!

Som ni kanske har förstått eller hoppats på, så är den lille ute:D
Lillen sover efter att ha ätit just nu så jag passar på att skriva lite här...

Natten mellan onsdag och torsdag fick jag ju himla ont i magen så jag tänkte att jag bäddar ner mig och hoppas på att de går över..men icke sa nicke. Men klockan fem på natten slog de mig att de kanske var värkar, så jag började ta tiden för att se hur lång tid de tog mellan "kramperna"..
Klockan sex skickade jag iväg ett sms till mamma att hon skulle ringa mig för att jag behövde fråga en sak..de tog två sekunder så ringde telefonen..
Jag frågade henne hur de skulle kännas om man hade värkar och allt hon sa stämde in, sen sa hon lite nöjt ja gumman jag tror minsann att de är dags..men hon ville se hur pass kraftiga värkarna va för hon sa att jag har svårt att erkänna att jag har ont..
Så mamma körde hem till mig, även för att hålla mig sällskap tills niclas kom hem från jobbet..
Hon tyckte jag skulle vänta med att ringa för värkarna kom var femte minut men dom höll inte i sig så länge och så fyllde hon i, att timmarna på sjukhuset kan bli väldigt långa om man har otur och åker in förtidigt..
Men klockan åtta tyckte jag de var lite väl och jag ringde in och sa jag ville komma, men hon tyckte också att värkarna varade inte tillräckligt länge så hon sa de är bra om du väntar...så jag väntade..och väntade...gick in i duschen för att ta varmt vatten på magen(de skulle tydligen göra så att värkana känndes mildare) gick ut lika snabbt, ringde in igen och sa nu varar värkarna i 45 sekunder och kommer var fjärde minut kan jag komma nu? men hon sa jag tycker du kan vänta lite för du är väldigt lungt så de är väl ingen fara..och vi har pratat så länge nu och du har ju inte fått någon värk medan vi har pratat, så jag bara: JOO!! de har jag visst, bara för att jag inte skriker så betyder ju inte de att jag inte har ont..tyckte hon vart så nonschalant(stavning??)..men tjugo över nio så stog jag inte ut mer så jag sa till niclas att vi skulle åka in..
När vi kom dit så gick jag direkt in och sa jag beföver ett rum för jag hade tänkt föda..:P så jag fick ett rum, de sista dom hade för de vart tydligen en populär dag att föda på.. när jag kom in i rummet så satte dom på den saken på magen som ska mäta värkarna och barnets hjärta..sen skulle hon kolla om jag vart öppen något, vilket jag var..6cm så de va ju bra jag åkte när jag gjorde..iaf, då när de va gjort ville hon ha mig till ett förlossningsrum, de andra va tydligen bara för undersökning eller nått..men när vi hade lämat de rummet så fick vi veta att dom stog och städade de rummet vi skulle in i så vi fick gå runt i koridoren och vänta...
När vi väl fick rummet så gick tiden inte snabbt...mådde lite små illa med de försvann lite bland värkarna..men när jag skulle prova lusgasen så sprack de för mig...spydde direkt! så då sa jag att jag ville ha ryggbedövningen istället, men då skulle dom kolla så jag inte hade öppnat mig mycke mer för då hade jag inte fått de..men som tur var så hade jag inte de så dom kallade på han läkaren som skulle ge mig bedövningen. När han kom så blev man rätt lugn, världens lugnaste människa...Han förberedde sig och gav mig lokalbedöning, fick två för att den första ville inte ge sig..sen när han satte in nålen men ryggbedövningen så gick mitt vatten och värkarna blev genast starckare..sen dröjde de inte länge innan jag ville börja krysta..så dom fick kolla hur mycke jag var öppen och tur var så var jag öppen 10 så jag fick glatt börja..men efter en stund så avtog värkarna så jag sa till niclas att han kunde sova för de skulle nog ta ett tag  och vi var båda jättetrötta. men tjugo i två så väckte vi Niclas för då va de på gång...
2009-08-13 kl.13.46  kom lilla Leyton till världen!
Finaste pojken jag någonsin sett!
Efter de så förlorade jag jättemycke blod och så hade jag spruckit så jag behövde sys...
men annars gick allt snabbt jämnfört med vad man har hört att vissa förlossningar tar.
Sen fick vi komma till BB och ta de lungt...

Leyton en dag gammal :D

Kan hända jag har missat något men så är de..:P
Har inte riktigt tid att sitta här..Leyton ska få mat nu..

Kommentarer
Postat av: nathalie bromé

grattis till din fina pojke :)

2009-08-16 @ 15:37:22
Postat av: anneli

aaa nu gråter jag igen. haha bara gråter o gråter så fort jag tänker på de. :P jävla fjolla man är...

2009-08-16 @ 17:03:39
URL: http://annelaij.blogg.se/
Postat av: Jessicassica

Låter som en underbar och lätt förlossning!!! Hoppas han är snäll mot er :) kram

2009-08-16 @ 17:57:10
Postat av: Vicky

GRATTIS GRATTIS! Oh malin, de låter ändå som att det har glidit på bra med tiden & att du inte fick vänta en massa & så. Det var ju skönt! Det verkar inte heller som att du tyckte att det var helt åt helskotta med smärtan å så? Men du kanske bara var riktigt riktigt duktig! ;) Vilket jag lätt kan tro på! Oh gud va han är fin! verkligen. Han ser helt underbar ut. Och superfint namn, det har jag aldrig hört innan! :) Grattis igen Malin, njut nu allt vad du kan med dina pojkar! Så hoppas jag att man kan komma och hälsa på dig en dag, men det dröjer ju så klart! ;) Ha det superbra Malin!! Massa kramar! / Vicky

2009-08-16 @ 18:00:55
Postat av: Emma Silfverberg

Grattis, jätte söt liten påg du fått =)

2009-08-16 @ 19:20:01
Postat av: Peter

Grattis än en gång :D skönt att det gick så bra och relativt snabbt :) ser fram emot att träffa er inom de närmaste dagarna. Ha det superbra

2009-08-16 @ 20:47:44
Postat av: Jenny (Hugo & Mimmis mamma)

Ljuvliga lille prinsen e kommen, Guuud vad fin han ser ut.... Vi vill komma så fort vi kan o får...tack för fin läsning, många många kramar till er alla TRE.....

2009-08-16 @ 22:03:55
Postat av: emma hvala

Grattis grattis grattis malin! så fort allting tycks ha gått, härligt att det gick så bra!

hoppas ni alla tre mår bra och att allting fortsätter i samma underbara anda :D

ta hand om er!

2009-08-17 @ 12:04:49
Postat av: karin

grattis till fina lill killen :D verkar som du tog förlossningen bra också? skönt isåfall. Visst är det helt underbart med en liten knodd?! :D åh man är så kär! När hade du beräknat datum? kram på dig

2009-08-23 @ 11:26:03
URL: http://karinhanser.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0